Narodziny Gwiazdy

Rok 2019 zdecydowanie należy do Lady Gagi. Została ona nagrodzona statuetką Grammy za utwór „Joanne” oraz uhonorowana Oscarem za najlepszą oryginalną piosenkę do filmu „Narodziny Gwiazdy”. Zachwyciła też świat swoim naszyjnikiem, który wybrała do kreacji na czerwony dywan.

Lady Gaga, 2019 Hollywood, California

Stefania Joanna Angelina Germanotta, znana wszystkim jako Lady Gaga, urodziła się w 1986 roku w Nowym Jorku, ale ma włoskie korzenie. Jest piosenkarką, kompozytorką, autorką tekstów piosenek, producentką muzyczną, aktorką, gra na kilku instrumentach. Na początku swojej kariery pisała piosenki dla innych gwiazd, między innymi  Britney Spears czy Jennifer Lopez. Pseudonim artystyczny artystki ma ciekawą historię. Producent Rob Fusari zaczął nazywać piosenkarkę „Gaga”, ponieważ porównywał jej styl śpiewu do tego, który prezentował Freddie Mercury w piosence Queen – „Radio GaGa”. Później Stefania dodała „Lady” i tym sposobem powstał pseudonim „Lady Gaga”.

Droga na szczyt

Ciężka praca w drodze na szczyt opłaciła się Stefanii. Dziś Lady Gaga jest jedyną osobą na świecie, która otrzymała w jednym roku nagrody: Grammy, BAFTA, Złoty Glob i Oscara. Wszystkie te nagrody zawdzięcza filmowi „Narodziny gwiazdy” w reżyserii Bradleya Coopera. Lady Gaga wywołała wielką sensację na czerwonym dywanie podczas gali Oscarów 2019. Piosenkarka wykorzystała sprawdzony, ponadczasowy styl Audrey Hepburn z filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”, wybierając suknię od Alexandra McQueena. Ale nie tylko uczesanie i kreacja nawiązywały do stylu Audrey. Główną rolę w jej stylizacji odegrała wyjątkowa biżuteria.

Lady Gaga została w wyjątkowy sposób wyróżniona przez markę Tiffany & Co. Podczas rozdania Oscarów artystka wystąpiła w historycznym 128-karatowym diamentowym naszyjniku, którego wartość wyceniana jest na 30 milionów dolarów. Jednak wartość sentymentalna jest tu najbardziej istotna, ponieważ użyty w naszyjniku żółty diament jest jednym z największych i najpiękniejszych na świecie. Pochodzi on z kolii, którą na zdjęciach promocyjnych do „Śniadania u Tiffany’ego” miała na sobie sama Audrey Hepburn. Był to rok 1961 i wtedy ostatni raz ktokolwiek nosił go na szyi.

Lady Gaga jest trzecią gwiazdą, która dostąpiła tego zaszczytu. Jej poprzedniczka, słynna aktorka Audrey Hepburn w 1961 roku miała ten klejnot na sobie podczas premiery filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”. Po raz pierwszy został on wypożyczony w 1957 roku pani Sheldon Whitehouse na słynny Bal Tiffany’ego, który odbył się w Newport na wyspie Rhode.

Królewski naszyjnik

Naszyjnik, który miała na sobie Lady Gaga, powstał w 2012 roku z okazji 175. rocznicy marki Tiffany. Na przestrzeni czasu był on użyty do trzech wyrobów jubilerskich. W jednej ze scen w słynnym filmie Hepburn, odwiedzając salon Tiffany’ego przy Piątej Alei w Nowym Jorku i wskazując na klejnot, powiedziała: „Nie robi na mnie wrażenie całe zamieszanie wokół biżuterii poza diamentami takimi jak ten”.

NASZYJNIK, lata 20.-30. XX w., art déco

Kamień został wydobyty w 1877 roku w kopalni diamentów Kimberly w RPA przez Charlesa Lewisa Tiffany’ego, założyciela legendarnej marki. Nieoszlifowany diament o masie 287,42 karata został przez niego zakupiony za 18 tysięcy dolarów. Wysłał go do Paryża do swojego głównego gemmologa Georga Frederica Kunza, któremu osiągnięcie idealnego szlifu cushion zajęło rok. Masa kamienia finalnie wyniosła 128,54 karata. Reed Krakoff, dyrektor artystyczny Tiffany & Co, tak wypowiedział się na temat gwiazdy: „Lady Gaga jest artystką z wizją, która podkreśla swoim stylem kreatywność i klasykę, stając się ikoną”.

Zakup tego niepowtarzalnego kamienia był wizjonerskim posunięciem założyciela marki, który założył, że nie tylko rodziny królewskie posiadają duże kamienie. Nazwał go swoim nazwiskiem, po czym zdecydował, aby na stałe pozostał w zbiorach firmy i był jedynie eksponowany w głównym salonie marki przy Piątej Alei. Ten właśnie kamień został ambasadorem marki przy okazji międzynarodowych wystaw, co utwierdziło pozycję firmy i spowodowało, że stała się ona autorytetem w branży diamentów.

PIERŚCIONEK DIAMENTOWY, I poł. XX w.

Lady Gaga jest wyjątkową osobą, niejednokrotnie udowodniła, że ciężka praca przynosi satysfakcję i uznanie. Stefania to kobieta, która łączy w sobie styl, elegancję, niesamowity talent muzyczny, jak również potrafi docenić piękno wspaniałej biżuterii, którą  idealnie dobiera, stosownie do sytuacji. Silna i zdeterminowana osobowość oraz niepowtarzalne klejnoty to duet, który zwiastuje spektakularny sukces.

Ikona stylu

Lady Gaga jest znana z niesamowitych kreacji scenicznych. Z łatwością porusza się w wielu stylach. Eklektyczne podejście do wizerunku zawsze idzie w parze z historią, jaką niesie w danym momencie jej muzyka. Odważnie prezentuje się w futurystycznych kreacjach, casualowych stylizacjach i w klasycznych, eleganckich kreacjach. Na co dzień zakłada zazwyczaj współczesną biżuterię. Lubi zestawiać kolczyki z naszyjnikiem oraz pierścionkiem. Często wybiera duże, rozbudowane formy, zwłaszcza w przypadku kolczyków. Na dłoniach nosi bransoletki, które dopełniają  pierścionki z większymi kamieniami.

NASZYJNIK Z MOTYWEM LILII, XIX/XX w.

Lady Gaga ma innowacyjne podejście do wizerunku, które jest mocno nasiąknięte współczesnymi trendami. Jednak pomimo zróżnicowania potrafi wszystko wyważyć, aby wyeksponować swoją siłę i atuty. Świetnym pomysłem było założenie na oscarową galę historycznego naszyjnika Tiffany, który znakomicie podkreślił jej kobiecość w sposób bezpośredni i symboliczny. Dzięki takim właśnie spektakularnym wydarzeniom kreuje się znakomita historia silnych, zdeterminowanych i odważnych kobiet, które stają się ikonami stylu.

DESA Biżuteria

W galerii DESA Biżuteria znajdą Państwo ponadczasową biżuterię w stylu Audrey Hepburn. Najwyższej klasy klejnoty wykonane w pojedynczych egzemplarzach lub wyroby światowej sławy domów jubilerskich, takich jak Tiffany. Posiadamy największy wybór perłowych naszyjników, kolii i wisiorów. Specjalizujemy się w biżuterii art déco oraz z pierwszych dekad XX wieku. Dla naszych klientów realizujemy indywidualne zamówienia na biżuterię oraz transakcje typu private sales.

 

BROSZA ART DÉCO, lata 20. XX w.
0
500