Równolegle ze wzrostem liczby transakcji na rynku nieruchomości ekskluzywnych, obserwujemy rozwój segmentu apartamentów premium na wynajem.
Rozwój oznacza zarówno większą podaż luksusowych apartamentów, jak i coraz wyższe ceny za metr kwadratowy. Na rynku warszawskim liczba adresów premium, czyli takich, gdzie cena za metr kwadratowy na etapie zakupu przekroczyła 25 tysięcy złotych, wzrosła w ciągu ostatnich 10 lat z 2 do około 30. Część nabywców apartamentów decyduje się na ich wynajem traktując to jako dobry sposób lokowana kapitału.
LUKSUSOWY APARTAMENT ZAMIAST HOTELU
W 44-piętrowym Cosmopolitan, średnia cena za metr kwadratowy wynajmowanego apartamentu wynosi 160 zł, ale zdarzają się także transakcje powyżej 200 zł. Największym zainteresowaniem cieszą się te o powierzchni około 60 metrów kwadratowych, choć dostępne są także bardziej przestronne lokale z kilkoma sypialniami, powyżej 160 metrów kwadratowych.
Nasi Klienci to kadra zarządzająca znanych, światowych korporacji – często obcokrajowcy przenoszący się do Warszawy z rodzinami. Są wśród nich także właściciele polskich, mniejszych firm, którzy zdecydowali się rozwijać biznes w stolicy i bywają w Warszawie kilka razy w miesiącu. Wolą mieć swój apartament niż zatrzymywać się w pokoju hotelowym. Doceniają lokalizację, eleganckie wykończenie, bezpieczeństwo, jak również możliwość korzystania z wewnętrznej i zewnętrznej siłowni czy usług concierge – podkreśla Izabela Głowacka, Home Advisor w High Level Sales & Marketing.
Mieszkańcy Cosmopolitan cenią kompleksową obsługę, możliwość zlecenia rezerwacji stolika w restauracji, zamówienia biletów do teatru, umówienia sprzątania, oddania samochodu do myjni czy ubrań do pralni. Część z nich korzystając z usług concierge otrzymuje wsparcie w znalezieniu opiekunki do dziecka, osoby, która zadba o zieleń w apartamencie czy wyprowadzi psa.
ZOSTAĆ NA DŁUŻEJ
Wynajem w ekskluzywnym apartamentowcu ma zwykle charakter długoterminowy. W Cosmopolitan to minimum 12 miesięcy. Przeważają umowy na kilka lat, np. na czas kontraktu, gdy stroną jest firma zatrudniająca eksperta z zagranicy. Polityka wynajmu gwarantuje komfort mieszkańcom, eliminując częstą rotację przypadkowych osób w budynku.
Często zdarza się, że Klienci, którzy początkowo wynajęli apartament na rok czy dwa postanawiają zostać dłużej. Chętnie polecają nas również swoim znajomym, dzięki czemu tworzy się swego rodzaju „Cosmo community” – grupa mieszkańców, którzy się znają i lubią. Integracji sprzyjają także części wspólne, takie jak sala klubowa, kinowa, czy taras na 4. piętrze – dodaje Izabela Głowacka.
Nieruchomości premium na wynajem z portfolio High Level Sales & Marketing można obejrzeć na stronie hlsm.pl. Znajdują się tam nie tylko apartamenty w Cosmopolitan, ale także w innych inwestycjach wyselekcjonowanych przez zespół HLSM.