Tygodnik „Wprost” po raz trzydziesty publikuje autorską listę 100 najbogatszych Polaków. Przy tej okazji dziennikarze rozmawiali z Karoliną Kaim, twórczynią High Level Sales & Marketing o motywacjach kierujących klientami nieruchomości premium. Jak zapadają decyzję o kupnie apartamentu za kilkanaście milionów złotych?
Kto kupuje sercem a kto rozumem
„Do kupna ekskluzywnego lokalu w rezydencji, odrestaurowanej kamienicy, czy też wielopiętrowym apartamentowcu, prowadzą dwie drogi, wynikające z różnych motywacji. Pierwsza część naszych klientów kieruje się tym, co czują, tu decydują emocje. Dla drugiej grupy istotniejsze będą twarde dane finansowe” – mówi Karolina Kaim. I dodaje: „Pierwsza grupa kupuje „sercem”, bo wybiera swój dom, swoje miejsce, traktując je jako element tożsamości. Większość kupuje ekskluzywny apartament po to, by w nim mieszkać, choć zdarza się, że tylko od czasu do czasu.”
W przypadku drugiej grupy klientów, nad głosem serca przeważają rzetelne wyliczenia a bardziej od pięknych widoków czy sentymentów, liczą się przejrzystość umowy i bezpieczeństwo finansowe. Znaczenie ma pewny i co najmniej kilkuprocentowy zwrot z zainwestowanych środków. Ci klienci sprawdzają kto stoi za wybraną inwestycją i co się kryje za marketingowymi obietnicami.
Cała rozmowa jest dostępna pod linkiem.
Światowe rynki premium
W tym samym wydaniu „Wprost” można także przeczytać, jak najbardziej rozwinięty rynek nieruchomości premium w Polsce, czyli Warszawa, prezentuje się na tle innych, światowych metropolii.
Artykuł pt. „Mieszkać na wyżynach luksusu” Magdaleny Gryn można przeczytać tu. Materiał ilustruje zdjęcie balkonu apartamentu w rezydencji Park Lane przy Łazienkach Królewskich w Warszawie, będącej w ofercie High Level Sales & Marketing.