Wszystko gotowe na otwarcie nowego sezonu! Kabriolety najlepszych marek świata – Porsche, Aston Martin, Bentley i Lexus – czekają już w salonach, a wkrótce w garażach. Auta otwarte na wiosnę i lato 2019 to prawdziwe sportowe ikony.
Sześć tygodni po debiucie wersji coupé uwaga motoryzacyjnego świata skierowała się na 911 Cabriolet. Otwarty 911 kontynuuje tradycję zapoczątkowaną wraz z prezentacją prototypu pierwszego Porsche 911 Cabriolet. Miało to miejsce we wrześniu 1981 roku podczas IAA we Frankfurcie. Otwarty wariant najnowszego wcielenia tej sportowej ikony to prawdziwe cacko.
Wyposażono go we wszystkie innowacje znane już z coupé oraz specjalne rozwiązania zarezerwowane dla odmiany kabrioletu, takie jak nowa hydraulika, która pozwala składać i rozkładać dach szybciej niż kiedykolwiek. W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać lub rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do 12 s.
Nowy 911 Cabriolet wygląda na szerszy, bardziej muskularny i pewniejszy siebie od poprzednika. Kokpit definiują czyste, proste linie. Deska rozdzielcza rozciąga się na całą szerokość, zajmując przestrzeń pomiędzy dwoma poziomymi „skrzydłami”. Z umieszczonym pośrodku obrotomierzem sąsiadują dwa bezramkowe, swobodnie uformowane wyświetlacze, które dostarczają kierowcy potrzebne informacje.
Jako pierwsze na świecie Porsche opracowało tryb Wet, który w nowym 911 jest montowany w standardzie. Funkcja ta wykrywa wilgotną nawierzchnię i ostrzega kierowcę, który może następnie „zestroić” samochód pod kątem bezpieczeństwa – wciskając klawisz lub korzystając z przełącznika trybów jazdy na kierownicy (pakiet Sport Chrono).
Bentley z płóciennym dachem
Nowy kabriolet tej wyjątkowej marki od wersji coupé odróżnia jedynie płócienny dach, który można otworzyć podczas jazdy do prędkości 50 km/h. Cały proces jego składania zajmuje 19 sekund. Zamawiając ten model, możemy wybrać jedną z siedmiu opcji kolorystycznych oraz wykończenie z tweedu – bardzo po brytyjsku. Bentley zdecydował się też na dodatkowe wyciszenie, dzięki czemu w aucie jest tak samo cicho jak w coupé poprzedniej generacji.
Przed kierowcą i na środku znajdują się 12,3-calowe ekrany multimediów. Za pomocą jednego przycisku możemy użyć też „zaślepki”, która sprawia, że wyświetlacz środkowy się chowa. Fotele można regulować w 20 kierunkach. Za komfort akustyczny odpowiada 18-głośnikowy system firmy Naim o mocy 2200 W. Sześciolitrowy silnik W12 o mocy 635 KM, znany z Continentala GT, pozwala rozpędzić to ważące prawie 2,5 tony auto do setki w 3,7 s. Maksymalnie pojazd pojedzie 333 km/h!
Niezrównane piękno
Podczas North American International Auto Show 2019 Lexus zaprezentował nowy model – LC Convertible Concept. Otwarte nadwozie roadstera jest artystyczną adaptacją sylwetki poprzednika. Praca nad tym autem trwała trzy lata. Celem była realizacja koncepcji „niezrównanego piękna”. Począwszy od pochylenia przedniej szyby, po gładkie linie pokrywy, pod którą skrywa się dach kabrioletu. Każda linia koncepcyjnego modelu LC Convertible została poprowadzona z myślą o wywołaniu emocjonalnej reakcji. To auto jest inspiracją i zwiastunem nowych trendów dla całej gamy modelowej Lexusa. Od komfortu dopasowanych foteli po dotyk każdego przełącznika i przycisku. Wszystko zostało w nim tak zaprojektowane, by sprawić, że nawet najzwyklejsza podróż jest wyjątkowym wydarzeniem. Wykończenie wnętrza skórą potęguje wrażenie luksusu, natomiast przeszycia tapicerki żółtą nicią są wyraźnym akcentem, który dopełnia subtelnej elegancji tego zupełnie wyjątkowego modelu.