Finał sprzedaży Cosmopolitan

Z najnowszych danych zebranych przez High Level Sales & Marketing wynika, że w I kwartale 2020 roku ceny nieruchomości premium w Warszawie wzrosły o 13% r/r. Liczba sprzedanych lokali zwiększyła się z 13 w I kw. 2019 do 28 w I kw. 2020. Jednocześnie zakończono sprzedaż apartamentów w Cosmopolitan. To pierwsza i jedyna wieża mieszkalna w Polsce, w której wszystkie lokale mają już swoich właścicieli. Dobre wyniki w segmencie luksusowych apartamentów oraz sukces sprzedaży Cosmopolitan odnotowano pomimo słabszej sytuacji w gospodarce. Potwierdza to fakt, że nieruchomości premium w niepewnych czasach opierają się wahaniom na rynku i są bezpieczną formą inwestowania wolnych środków.

 

 

Rosnące zainteresowanie nieruchomościami luksusowymi

Zainteresowanie klientów nieruchomościami premium utrzymuje się na wysokim poziomie. Z najnowszych analiz High Level Sales & Marketing na podstawie danych redNet wynika, że sprzedaż i ceny nieruchomości w tym segmencie w Warszawie wzrosły w I kwartale 2020. Wśród lokali ze średnią ceną powyżej 25 000 PLN/mkw. w I kwartale 2019 sprzedano 13 apartamentów. W I kwartale 2020 było to 28 lokali, co oznacza wzrost o 115% r/r. Według ekspertów High Level Sales & Marketing zainteresowanie luksusowymi nieruchomościami wyraźnie się zwiększyło. Liczba wizyt na stronie HLSM.PL wzrosła niemal dwukrotnie w porównaniu do czasu sprzed wprowadzenia lockdownu.

Finał sprzedaży Cosmopolitan

W tym czasie sfinalizowano także sprzedaż Cosmopolitan. To oprócz doskonałej lokalizacji i atrakcyjnej oferty, także efekt konsekwentnie prowadzonej strategii. Ceny w apartamentowcu były weryfikowane tylko w górę i w ciągu 4 ostatnich lat wzrosły o 25%. Najdroższe apartamenty sprzedawano w cenie dochodzącej do 45 tys. zł za mkw. Średnia cena w ostatnich miesiącach przekroczyła 39 tys. zł za mkw. W sumie za 10 najdroższych apartamentów sprzedanych w Cosmopolitan nabywcy zapłacili 104 mln zł.

To zrozumiałe, że w niepewnych czasach inwestorzy lokują nadwyżki finansowe w bezpiecznych miejscach. Z moich obserwacji i doświadczenia wynika, że wybierają nieruchomości, zwłaszcza te z segmentu premium, w przeciwieństwie do giełdy czy lokat bankowych. Cosmopolitan to doskonały przykład dobrego ulokowania środków. W ciągu 4 lat ceny w apartamentowcu wzrosły o 25%. W obecnej sytuacji na rynku premium można się spodziewać spadku liczby transakcji a dopiero w drugiej kolejności przecen, ale w dłuższej perspektywie następuje odbicie i trend wzrostowy się utrzymuje. Dlatego nie dziwi nas tak znaczący, blisko dwukrotny wzrost zainteresowania klientów ofertą HLSM – mówi Karolina Kaim, twórczyni High Level Sales & Marketing by Tacit Group.

Cosmopolitan to niezwykły projekt autorstwa jednego z najsłynniejszych architektów XXI wieku, Helmuta Jahna. Zlokalizowany w samym centrum Warszawy, 44-piętrowy, całkowicie przeszklony wieżowiec, stworzył nową kategorię na rynku nieruchomości premium w Polsce.

Trendy zakupowe w segmencie premium

Według ekspertów HLSM największym zainteresowaniem cieszą się obecnie nieruchomości gotowe do odbioru już w tym roku, a ich potencjalni nabywcy szybciej niż przed epidemią podejmują decyzje zakupowe i są w większym stopniu skłonni do transakcji gotówkowych. Klienci poszukują kameralnych inwestycji w mieście, ale z przestronnym tarasem czy ogrodem, posiadłości pod Warszawą z dużymi działkami lub domów nad morzem. Wśród motywacji zakupowych dominują chęć bezpiecznego lokowania nadwyżki kapitału w nieruchomości premium lub poprawy warunków. Stąd dużo zapytań o inwestycje z dużymi tarasami, ogrodami i działkami. To właśnie eksperci HLSM stoją za sukcesem sprzedaży warszawskiego Cosmopolitan. To także efekt konsekwentnie prowadzonej strategii komunikacji, zgodnie z którą nowy budynek, kojarzący się na pierwszy rzut oka z biurowcem, należało otworzyć na miasto, pokazać, że jest częścią nowoczesnej Warszawy. Pomogły w tym liczne wydarzenia, eventy, koncerty i wystawy organizowane w wyjątkowej przestrzeni 42. piętra Cosmopolitan, 160 metrów nad ziemią. Odwiedzający je goście mogli podziwiać dzieła bądź samych artystów w niebanalnym otoczeniu, z zachwycającą panoramą stolicy w tle. Dzięki temu Cosmopolitan dołączył do najbardziej rozpoznawalnych, luksusowych marek.

 

0
2120