Tacit Investment zaprezentował mediom swój ekskluzywny hotel na Ostrowie Tumskim.
The Bridge to nowy, pięciogwiazdkowy hotel zlokalizowany w najstarszej części Wrocławia – na Ostrowie Tumskim. Obiekt oferuje 184 komfortowo wyposażone pokoje, autorską restaurację Craft, część konferencyjną oraz niezapomniany widok z tarasu na dachu na Katedrę i bulwary nad Odrą. To wyjątkowe miejsce powstało dzięki odważnej, wspólnej wizji inwestora, projektantów i władz miasta. Oryginalna architektura budynku, nawiązująca do obecnego w tym miejscu gotyku, pisze nowy rozdział w historii Ostrowa Tumskiego.
3 września obiekt po raz pierwszy zaprezentowano dziennikarzom. Właścicielem hotelu jest Tacit Investment, autor sukcesu warszawskiego apartamentowca Cosmopolitan oraz twórca marki High Level Sales & Marketing, która definiuje rynek nieruchomości premium dla najbardziej wymagających klientów w całej Polsce.
The Bridge to największa, ekskluzywna inwestycja hotelowa we Wrocławiu ostatnich lat. Hotel wypełnił wolną przestrzeń na historycznym Ostrowie Tumskim doskonale się w to miejsce wpisując.
– Jako inwestor na rynku nieruchomości premium, w każdym z naszych projektów stawiamy na najwyższą jakość i ofertę spełniającą oczekiwania najbardziej wymagających klientów. W historycznej części Wrocławia stworzyliśmy niepowtarzalne miejsce, które oferuje nie tylko 5-gwiazdkowy standard, ale opowiada swoim gościom interesującą historię, dostarcza niezapomnianych wrażeń, dzięki którym będą chcieli do niego wracać – mówi Karolina Kaim, prezes Tacit Investment – właściciela hotelu.
Dzięki zastosowaniu naturalnych materiałów, takich jak tradycyjnie wypalana cegła, beton, metal i szkło, stworzono obiekt, który nie zdominował okolicy, a w jeszcze większym stopniu pozwolił docenić otaczającą go przestrzeń. Architekci we współpracy z inwestorem oraz wrocławskim samorządem zrealizowali wspólną, odważną wizję.
– Naszym zadaniem było dopisanie kolejnego rozdziału w historii Ostrowa Tumskiego. Zaprojektowaliśmy budynek, który jednoznacznie wskazuje na czas w jakim powstał, chcieliśmy pokazać, że został zbudowany tu i teraz – szukaliśmy więc formy, która nie będzie ukrywać się za historycznym sztafażem. Zależało nam także, aby w odróżnieniu od innych tego typu obiektów, hotel otwierał się na miasto i mieszkańców. Restauracja z wejściem bezpośrednio z placu Katedralnego oraz ogólnodostępny ogród hotelowy, który w przyszłości umożliwi spacer od Katedry do nabrzeża rzeki tą otwartość zapewniają – mówi Michał Goncerzewicz z Forum Architekci.
Jedyny taki hotel
Za wnętrza hotelu odpowiada słynna z wielu interesujących realizacji i wielokrotnie nagradzana pracownia Medusa Group.
– Dla nas była to niezwykła szansa i duża odpowiedzialność, aby zaprojektować przestrzeń hotelu znajdującego się w tak pięknym miejscu. Obiekt odwołuje się do otaczającej nas ze wszech stron historii, przetworzonej przez wrażliwość współczesnej architektury, cechującej prace naszego studia. Staraliśmy się uniknąć cliché z międzynarodowych magazynów architektonicznych i zaproponować oryginalne oraz odwołujące się do wieloletniej historii i kultury wnętrza. Mamy nadzieję, że doświadczenie z przebywania w tym hotelu będzie nowym i ciekawym przeżyciem dla odwiedzających – mówi Łukasz Zagała z Medusa Group.
W komfortowo wyposażonych pokojach, gości witają słynne postaci historyczne związane z miastem. To wizualizacje na ścianach powstałe dzięki partnerstwie z Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Ryciny pojawiają się także w salach konferencyjnych i foyer. Jedna z nich przedstawia most, w miejscu którego, na zasypanej odnodze Odry, stoi teraz The Bridge. Wspaniały widok na rzekę rozciąga się z tarasu na dachu, a szum wody można usłyszeć już od samego wejścia. To dzięki ścianie wodnej we foyer. Tuż za nią zlokalizowana jest sala balowa z wyjściem do ogrodu – idealna na koncert, wystawę czy przyjęcie weselne. Z pozostałych sal przeznaczonych na spotkania biznesowe widać plac Katedralny.
The Bridge posiada strefę spa, wellness i fitness położone na najwyższej kondygnacji gwarantującej doskonały widok na bulwary nad Odrą. W obiekcie znajduje się także restauracja Craft, w której można spróbować autorskich dań przygotowywanych na bazie lokalnych produktów od miejscowych dostawców, a także doskonałych koktajli i rzemieślniczych piw.
Hotel spełnia wysokie wymagania w zakresie energooszczędności i zużycia wody, a w podziemnym garażu przygotowano 4 stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.
Koszt inwestycji na Ostrowie Tumskim wyniósł 150 mln zł. W przyszłym roku właściciel The Bridge – Tacit Investment – otworzy pierwszy w naszej części Europy Nobu Hotel Warsaw, sygnowany przez Roberta De Niro i jego wspólników.
***
Operatorem The Bridge jest Accor Hotels, który wprowadza do Polski sieć ekskluzywnych hoteli działających pod marką MGallery.
Wybrane relacje dziennikarzy z wizyty w hotelu The Bridge, można przeczytać klikając w poniższe linki:
· wroclaw.wyborcza.pl: „Ekskluzywny hotel na Ostrowie Tumskim otwarty. Powstał tuż przy Katedrze”
· tuwroclaw.com: „Pięciogwiazdkowy hotel za 150 mln zł już działa”
· miejscawewroclawiu.pl: „Hotel The Bridge na Ostrowie Tumskim otwarty”
· propertynews.pl: „Hotel, który ożywił historyczną przestrzeń”