HLSM w „Rzeczpospolitej”

Prawdziwy luksus to „Kupuję, bo chcę” – mówi Karolina Kaim, twórczyni HLSM.

 

 

Autorka artykułu „Na rynku luksusu czas płynie inaczej”, Aneta Gawrońska opisuje proces sprzedaży w najsłynniejszej wieży mieszkalnej Warszawie – apartamentowcu Cosmopolitan. Zwraca uwagę na fakt, że pozostało w nim zaledwie 10 lokali o powierzchniach od 77 do 160 mkw. Cytowana w artykule Karolina Kaim, twórczyni High Level Sales & Marketing by Tacit Group wyjaśnia, jak przebiega proces sprzedaży ekskluzywnych nieruchomości, którego dynamika jest zmienna: „Najlepsze lokalizacje sprzedają się w zaledwie kilka lat, ale są też takie, w których proces ten trwa znacznie dłużej”.

Kto kupuje najdroższe nieruchomości?

Wśród nabywców luksusowych apartamentów znajdziemy osoby, które decydują się na zakup, bo ten konkretny adres najlepiej pasuje im do kolekcji. Przedstawiciele drugiej grupy dokładnie sprawdzają wyniki finansowe, ponieważ dla nich najważniejsze są wyniki finansowe. Według Karoliny Kaim prawdziwy luksus to „kupuję, bo chcę”. Zakup inwestycyjny, to po prostu dobrze ulokowany kapitał.

Jak sprzedają się najdroższe nieruchomości?

Artykuł w „Rzeczpospolitej” przytacza także dane z raportu High Level Book przygotowanego przez ekspertów High Level Sales & Marketing. Dowiadujemy się, że wartość rynku nieruchomości premium w 7 największych miastach w Polsce wzrosła rok do roku o 9 procent, zaś sprzedaż tego typu lokali zwiększyła się w tym czasie o 19 procent – do 711 sztuk w 2018 roku. Cytowani w artykule eksperci tłumaczą, że prawdziwe nieruchomości premium można policzyć na palcach jednej ręki. Autorka podaje także informację o planowanej, nowej inwestycji apartamentowej w Warszawie. Luksusowy wieżowiec o wysokości ponad 100 m ma powstać niedaleko Ronda ONZ. Budowę planuje deweloper z Kalisza.

 

Cały tekst dostępny pod linkiem.

0
500